Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2023

Ψηφιδωτά | Mosaics


Κάποιες σειρές από ψηφίδες κι ένα κομμάτι καπέλο απ' όπου λείπει το κεφάλι, ένα κομμάτι κι αυτό δισδιάστατο. Να παρηγοριέμαι όμως... Υπάρχουν οι φωτοσκιάσεις, ευτυχώς, που δίνουν μια άποψη του βάθους και της ψευδαίσθησης. Μα τί λέω; Κρέμομαι από ένα ρίγος, σφετεριστής του κάλλους...



Το σχέδιο είναι παρμένο από αρχαιοελληνική τοιχογραφία στις Κυκλάδες.
Υλικό: Μάρμαρο / 25εκ. Χ 25 εκ..
Ιούλιος 2011.

~/.\~

Διάλειμμα

Πως να στο πω; Να, εχθές μου μίλαγε ακατάπαυστα για το πρόσωπό της. Πως να το κοιτώ, πως να το αγγίζω, πως να το φιλώ, πως να το ζωγραφίζω. Μου έλεγε:
Έτσι, έτσι κι έτσι. Όχι αυτό, αυτό! Κάντο. Δες με. Νοιώσε με. Διαλύσου μέσα μου. Σε θέλω.
Έλα, σου δείχνω το ρόδο και το αγκάθι για να μάθεις να πλησιάζεις με προσοχή, να έχεις προσοχή. Σου δείχνω την ομορφιά και τη δυσμορφία γιατί δεν υπάρχει ασχήμια, κάτι χωρίς σχήμα. Βιώνεις την ανάγκη και την επιδίωξη. Σου φέρνω το ρόδο και το μήλο για να σε παιδέψω. Θα σε κάνω να βιώσεις την αντίθεση με τρόπο απροκάλυπτο και συχνά χυδαίο για να σε δω να ικετεύεις στα πόδια μου γα τη σύνθεση. Θα σε κάνω να δεις με τρόπο επώδυνο ότι οι αξίες στις οποίες πιστεύεις αφορούν εσένα και κανέναν άλλον για να αρχίσεις να αναγνωρίζεις την τροχιά σου. Βρίσκομαι μπροστά σου για να σε υποχρεώσω να εισχωρήσεις μέσα μου έστω και αν αυτό το ονομάζεις έρωτα ή καταναγκασμό. Σου δείχνομαι με χίλια πρόσωπα μα κανένα δεν είναι δικό μου για να αναγκαστείς να αποβάλεις και το τελευταίο πρότυπο. Σε δέχομαι μέσα μου αλλά δε σου υπόσχομαι τίποτα, ούτε ακόμα και την ελπίδα, για να μάθεις πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση ξανά από την αρχή.
Αγάπησε, μίσησε, παρεξήγησε, άφησε να παρεξηγηθείς, χώρισε, μέτρα,φύγε, έλα, πιες όσο βαστάει το συκώτι σου, κυλίσου στο πάτωμα, κλάψε, γέλα, δες με, δες με γυμνή.

Περπάτα όρθιος, γιατί είμαι η τομή.
Είσαι δικός μου, δικαιωματικά.

Αυτά μου έλεγε, και άλλα τόσα που δεν είναι της στιγμής.
Πως λοιπόν να μην την αγαπώ;

Πάλας, τατουάζ, εκδ. Οσελότος, 2017
φωτογραφία: Ψηφιδωτό με θέμα παρμένο από τοιχογραφία στη Σαντορίνη που φτιάχτηκε στο εργαστήριο του φίλου εικαστικού Ευθύμιου Παπαϊωάννου νομίζω το 2011. Κι όλο μου λέει ο Νίνο: "Άντε ρε έλα να το γυρίσουμε επιτέλους!" Θα γίνει κι αυτό Νίνο.


Μετά από 25 περίπου χρόνια καταπιάνομαι με το ψηφιδωτό.
Ευχαριστώ το φίλο καλλιτέχνη Ευθ. Παπαϊωάννου που εδώ και τρείς εβδομάδες με φιλοξενεί στο ατελιέ του, ανέχεται τις ιδιοτροπίες μου, μου ξαναθυμίζει την τέχνη αυτή δίνοντας μου τη δυνατότητα να είμαι όσο γίνεται περισσότερες ώρες εκτός. Επίσης τον ευχαριστώ για τις όμορφες συζητήσεις.
Το ψηφιδωτό αυτό είναι διαστάσεων 30 Χ 30 και το θέμα του είναι παρμένο από τοιχογραφία στη Σαντορίνη. Εδώ το βλέπετε αντεστραμένο, δηλ. στο στάδιο πριν τοποθετηθεί κανονικά και γίνει η αρμολόγηση.



Θέμα με φυτικό διάκοσμο
33 εκ. Χ 43 εκ.
Υλικά: Μάρμαρο, Γρανίτης



Σχέδιο διακοσμητικού μοτίβου / μακέτα.
Ιούνιος 2012.



Σοφία Βέμπο.
Υλικό: Μάρμαρο - Γρανίτης / 51εκ. Χ 61εκ..
Ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του2012.



Εδώ βλέπετε ένα στάδιο εργασίας απ' τη μεταφορά της μακέτας σε ψηφιδωτό.
Διαστάσεις: 52 Χ 62 εκ.



Σχέδιο - μακέτα για ψηφιδωτό. Ιούλιος 2011.


Δεν υπάρχουν σχόλια: